Lihtsam meediaprojekti juhtimine

Näide

Meedianädala projekti alagatamine

1) ANALÜÜSIMINE

Probleem – lasteaiaõpetajate, laste ja lastevanemate vähene teadlikus meediakasvatusest (eelkõige meediasõnumite tõlgendamisest ja analüüsimisest).

Mida on vaja muuta? – Teadlikkust ja suhtumist.

Kas varasemalt on tehtud sarnaseid projekte? On toimunud koolitused õpetajatele ja lastevanematele, kuid tervet maja kaasavat projekti pole varem toimunud.

Kas eelmistest projektidest oleks midagi õppida? Hetkel on vaid kogemus individuaalsete projektidega, mis nõuavad kavandamist ja ellu viimist, kuid puudub kogemus projektidega, mis kaasavad kogu maja (kollektiivi).

________________________________________________________________________

2) PROJEKTI TÄHENDUS/PÕHJUS

Miks seda projekti vaja on?

a) Lasteaia arengukava aastani 2017  näeb ette lasteaia õppekava täiendamist meediakasvatuse tegevuste kaudu; meediakasvatuse juurutamist ning rakendamist õppe- ja kasvatustöös. Meediakasvatusalaste ürituste ja koolituste korraldamist nii lastele, õpetajatele, kui vanematele ning osalemist meediaprojektides.

b) Suurendada koostööd – nii lasteaia ja kodu vahel kui ka koostöö kolleegide ja rühmade vahel.

c) Kinnistada ja praktiseerida teadmisi, mida on õpetajad koolitustel ja konverentsidel saanud.

________________________________________________________________________

3) PROJEKTI PEAEESMÄRK JA ALAMEESMÄRGID

Meedianädala raames (09-13.aprillil 2012) koos lastega meediasõnumite tõlgendamine, loomine, eneseväljendamine meediavahendite abil ning tehniliste vahenditega tutvumine.

* Toetada lastel ea- ja võimetekohaseid meedia kasutamise oskuseid (oskus meediat ohutult nautida ja seda ise luua; ehk meediateadlikuse suurendamine).

Igal rühmal valmivad nädala lõpuks praktilised tööd (videomaterjal, pildimaterjal, helimaterjal), mis avalikustatakse lasteaia veebilehel.

* Lastevanemate teadlikkuse tõstmine meediakasvatusest kui kaasaegsest õppemeetodist.

Lapsevanemad kaasatakse nädala jooksul laste kodustesse ülesannetesse.

* Õpetajate oskuste suurendamine  meedia positiivsete mõjude suunamisel lapse arengu teenistusse.

Fookusgrupp (2t) peale meedianädala projekti, kus õpetajad teevad kokkuvõtte oma tegevustest (rakendades eneseanalüüsi ja eksperthinnanguid):

________________________________________________________________________

4) KESKKOND JA HETKEOLUKORD

  • Meediaprojekt toimub majas, kus 6 rühma (lapsed vanuses 3-7 eluaastat)
  • Projekt on uus kogu kollektiivile
  • Rühmaõpetajad käivad tööl vahetustega (vahetused on päevade kaupa)
  • Õpetajaabid iga päev olemas
  • Projektijuht – õppelajuhatja
  • Nõustaja – haridustehnoloog (võib olla mõni õpetajaabi, kelle tehnilised teadmised head)
  • Tehnilistest vahenditest olemas – kõigis rühmades olemas sülearvutid, kõlarid, üks multimeediaprojektor kogu maja peale
  • Majas interneti levi kehv!
  • Õpetajate oskused ja teadmised tehnika käsitlemisel erinevad

________________________________________________________________________

5) ALTERNATIIVID

  • Teha meediaprojekt 2-3 päevane, mitte nädala pikkune
  • Teha meediaprojekt – 1 kuu (terve kuu tegeletakse intesiivselt meedia teemadega)
  • Iga rühm valib ise, millal ja kuidas meediakasvatust õppeprotsessi integreerida
  • Vaata näidist

________________________________________________________________________

6) PLAAN

Kes kuuluvad meeskonda (keda kaasata)?

Visanda paberile esmased ideed, mõtted!

mindmap

Või koosta eraldi tabel! Vaata näidist.

Projekti meeskonna ja esmaste ülesannete  kavandamisel võib kasutada mõistekaardi arvutipõhist vormi – erinevaid programme käsitletakse SIIN.

Milline on esialgne ajakava?
Vaata näidist

Ajakava võib vormistada ka Gantti kaarti, mis võimaldab head ülevaadet kogu projekti töödest  Vaata näidist

Programme ja rakendusi Gantti kaardi moodustamiseks on mitmeid, kuid lihtsama meediaprojekti jaoks on mõistlik kasutada lihtsustatud tabelit (loodud kas MS Wordis või Excelis või Google teenuseid kasutades). Lisaprogrammide õppimine siinkohal pole vajalik, küll aga arendav ning huvi korral, tasub üks programm selgeks õppida ja edaspidi oma õpitut teistes projektides rakendada.

NB!
Toodud näited on illustreerivad ja annavad lihtsama ülevaate, kuidas võiks esialgse plaani kokku panna. Kui projektis on palju osalejaid, kellel täita hulk ülsandeid on soovitav teha plaan näiteks iga rühma või lausa iga inimese kohta. Nii omab projektijuht kogu projekti tegevustest ja inimestest paremat ülevaadet.

________________________________________________________________________

7) Esialgne eelarve, mille koostamisel tuleks arvesse võtta tööjõukulusid, makse, materjale, teenuseid, üld-ja administratiivkulusid,
Allpool on toodud lihtsustatud näide, kus meediaprojekti läbi viimiseks oli 500 eurot ning mille peale see kulus!

Vaata näidist

8) Kontrolli – Vaata samm-sammult läbi, mis võib minna valesti?! Vaata näidist

Nipp üllatuste, konfliktide vältimiseks – SÕNASTA MÄNGUEEGLID – ning kindlustamaks, et kõik räägivad “ühte keelt”. Mängureegeleid saab pikema projekti puhul muuta!

9) Riskid

Riskianalüüsi teosta etappide kaudu

  • riskide välja toomine
  • riskide hindamine
  • riskide maandamine


Vaata abimaterjali

10) Dokumenteeri tegevused – on oluline, et kõik projektis osalejad paneksid kirja, salvestaksid olulised järeldused kavandamise faasist.

Vaata näidist

________________________________________________________________________

Lisa kommentaar