Lihtsam meediaprojekti juhtimine

Sissejuhatus

Miks meediaprojekt?

“Tänapäeva lapsed kasvavad varasemate põlvkondadega võrreldes väga erinevas sotsiaalses keskkonnas, mille oluliseks osaks on info- ja kommunikatsioonitehnoloogia. Lapsed on varasemast täiesti erinevad õppijad ja nad tunnevad arvutied, internetti ja teisi tehnoloogilise vahendeid paremini kui ükski teine põlvkond ning tehnoloogia on loomulik osa nende sotsiaalsest elust ja keskkonnast, kus toimub õppimine. Seega on tänapäeva õpetaja oskus panna meedia võimalikud mõjud meediakasvatuse kaudu laste arengut soodustama ja näha meediaksvatuses võimalust õpetada ja arendada lapsi põneval nüüdisaegsel moel.”

(Meediaõppejõud Kristi Vinter, “Esimesed sammud väikeste laste meediakasvatuses Eestis”).

Meediaprojekt koolieelses lasteasutuses (edaspidi lasteaias) võimaldab meediaõppesse kaasata mitu osapoolt korraga –  lapsed, lapsevanemad ja õpetajad. Kodu ja rühma koostöö meediakasvatuse suunamisel ja õpetamisel toetab lapse arengut  meediasisu tõlgendamisel ja analüüsimisel.

Miks meediaprojekti juhtimine?

Iga projekt nõuab juhtimist ja koordineerimist ning meediaprojekt on samuti kindla alguse ja lõpuga sündmus, mis vajab kavandamist, planeerimist, ellu viimist. Igal projektil on eesmärgid, ajakava, eelarve ning inimressurss, mida on vaja juhtida, suunata ja hallata.

Käesolevas õpiobjektis on lähtutud lihtsamatest projektijuhtimise võtetest ja soovitustest.